Här hittar du frågor och svar om den webb-baserade registreringen av livsmedelsverksamhet

Här kan du läsa frågor och svar om registrering av livsmedelsverksamhet. Hittar du inte svaret på det du undrar kan du mejla miljokontoret@uppsala.se.

Hur vet jag att anmälan har skickats in?

När du har fyllt i alla obligatoriska uppgifter och tryckt på "Skicka" ska ett ärende skapas i myndighetens register. Du får en bekräftelse direkt på skärmen där du får veta vilket diarienummer ärendet har fått. Om du har angett att du vill ha bekräftelse per e-post kommer du också att få det.

Om det är några tekniska problem kan det hända att du inte får någon bekräftelse. I så fall kan du själv kontakta miljökontoret och ta reda på om något ärende har skapats.

Kan jag ändra min anmälan?

Du kan ändra din ansökan till dess att du trycker på "Skicka" på sidan Kontrollera & Skicka. Efter att du har tryckt på "Skicka" kan du inte göra några ändringar, men det går alltid att kontakta miljökontoret om du vill ändra eller komplettera dina uppgifter.


Navigation